NS Beta4a released

Wow, und das mit harten Änderungen beim Combat Gameplay !
endlich kein marine-gecampe mehr !


O Combat changes

  • Aliens no longer grow in experience over time (we didn’t have time to test this properly last week)
  • There is now a time limit (like old Combat builds!), which by default is 10 minutes. Aliens automatically win after time expires, or if they take out the CC. Marines win by taking out the hive. This time limit can be adjusted using mp_combattime
  • Moved game timer off of scoreboard and onto HUD
  • When there is less then a minute left, the game time readout blinks (both Combat and NS/tournament mode)
  • Focus cost increased from 1 to 2 levels
  • Because marines lose if timelimit is reached, sped marine spawning by 1 second to compensate

O Fixed demo recording crash

O Improved server performance (for programmers: we built using a debug version of STLport by accident). There may still be a problem with escalating pings we’re still looking into.

O Reduced umbra power so it now blocks 1 out of 2 bullets (down from 2 out of 3) O Grenades no longer teleport into the void before exploding when they are shot into vents (bug #530)

O Abbreviated „Natural Selection“ in Steam server list so it’s easier to filter by version

O Removed mp_gametime server variable as it is no longer needed

O Fixed gamma problems on map change for maps that didn’t specify an env_gamma (usually custom maps)

O Fixed exploit where weapons can be nearly instantly reloaded (bug #334)

O Fixed bug where death messages overlapped spectator UI

O Rewritten structure collision detection from XP-Cagey should mean many less sinking items!

O Lerk flight costs energy again (1/2 the energy cost of beta 3)

O Fixed missing textures in beta 4 (goodbye random pink-checkerboards)

O Removed consistency checking of unnecessary files (mp_consistency 1) (thanks mahnsawce!) (bug #297)

O Updated ns_nancy (helpful for CAL)

  • You should no longer be able to siege Port/Subspace without spotting it.
  • In an attempt to add a little more balance to the map the vent outside of Port has been turned into a hallway and the stairs to Mother Interface from Messhall were removed.
  • Added a couple crates in the Mother Interface area for cover.
  • Removed unnecessary side room in the Marine Start area. All it did was add a chance of the commander spawning way too far from the CC and had no game purpose.
  • Misc. other smaller changes

O sv_restart now works with cheats on (so you can execute it via rcon by setting cheats first)

O Equipment is now easier to drop on players, buildings can no longer be dropped on players.

O Fixed bug where multiple res towers were allowed to be dropped on the same node (appeared in early versions of 4a)

O Rewrote EntityInfo and NumEnts printout formats to make them more useful to mappers.

  • EntityInfo was reporting the first N entity slots of information instead of the first N valid entities.
  • Marked several types of entities (player slots, bodyque, weapons) as „dynamic“. For now at least, they don’t count towards the mapping limit.

Wow… da kann man ja schon gespannt sein auf seine ersten Games mit B4a. ;D

Sind nun wirklich ausgeglichen !

Der GL is nimma SO stark, aber haut noch immer richtig rein

geil, ich hoffe ich komme bald zu testen !

Das mit dem TimeLimit ist wohl der grösste Schwachsinn den man einbauen konnte.
Zudem gewannen seit dem Beta4 bei allen CO Matches meist die Aliens. Die Rines gewinnen nur bei unausgeglichenen Teams. Dafür sind die Rines aud den NS Maps voll überlegen. Mit einem einigermassen brauchbaren COM gewinnt man jedes Match.
Das ist mir so aufgefallen.

Bezüglich NS Maps kann ich das leider bestätigen … bin ganz verzweifelt nach dem 4. Mal vom Server gegangen … einfach ned möglich gewesen irgendwas auf die Beine zu stellen …

Sieht so aus, als wenn man anstatt RT bauen erst mal die RT mit genügend OC verteidigen - sonst braucht man den RT ned baun … war jedes Mal sinnlos da der keine 5 Minuten gestanden ist … meistens nach 2 Minuten bereits wieder put

Wegen den Timelimit find ich toll, einfach aus dem Grund um EWIGPARTIEN zu vermeiden - kann ja ausserdem am Server eingestellt werden, womit das ganze relativiert wird :wink:

Also im grossen und ganzen is CO nun wirklich gut zu spielen, jedoch NS fast nicht mehr möglich als ALIEN …

das liegt aber nicht am Game, sondern an den Leuten !

anscheinend spielen alle Rambo´s und Antiteamplayer bei den Aliens…

ein guter commander braucht auch ein gutes Team !

sieht beinahe so aus … bei Alien hab ich 4x Gorge gebaut … und jedesmal hat niemand aufgepaßt oder in der Nähe gewesen … jeder irgendwo herumgerannt >:(

Das is in DC doch genauso … Flugzeugcamper, bla bla bla.
Sich irgendwo hinhocken und Wache schieben halten die hyperaktiven Kids einfach ned aus. Ein Graus …

Jetzt wo ich den Vergleich hab und mit Euch via TS spiel freuts mich alleine gar nimmer so recht.

Bei der 4a sind zumindest einmal die co_maps wieder rines freundlicher.

Nach dem Ende des Zeitlimits sollte man um ein schnelles Ende zu erzwingen jedem Spieler beider Seite noch ein zwei Spawnpunkte geben. Ohne Spawnpunkte kein Spawnen. Denn jetzt verteidigen die Aliens 10-15min und gewinnen. :-\